هر آنچه باید در مورد هیوندای اکسنت بدانید

هر آنچه باید در مورد هیوندای اکسنت بدانید

یکی از قدیمی ترین محصولات کمپانی بزرگ هیوندای خودروی هیوندای اکسنت است که تقریباً از سال ۱۹۹۰ میلادی جایگزین خودرو معروف هیوندای اکسل شد.

از زمان تولد این ماشین تا به آلان پنج نسل مختلف آن وارد صنعت خودروسازی شده است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از ویژگی‌های هیوندای اکسنت و آپشن هایی که در این ماشین تعبیه‌شده است تا کاربران بتوانند به‌راحتی و با آرامش بیشتری رانندگی کنند و از مسیر خود لذت ببرند بپردازیم؛ در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با هیوندای اکسنت به دست بیاوریم.

تاریخچه هیوندای اکسنت

اگر جزو طرفداران ماشین‌های دهه ۸۰ شمسی هستید؛ قطعاً نام خودرو ورنا که تحت نظارت مجموعه کرمان موتور مونتاژ می‌شد را شنیده­ اید.

درواقع هیوندای ورنا نسل دوم هیوندای اکسنت است که در دهه ۸۰ تولید و با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد.

ورژن جدید هیوندای اکسنت در نسل سوم به دلیل برخی از مسائل و تحریم‌هایی که در آن زمان مطرح بود وارد جاده‌های ایران نشد؛ اما نسل چهارم این سدان

کره‌ای در سال ۲۰۱۴ مجوز ترخیص از گمرک‌های ایران را دریافت کرد و به‌صورت وارداتی در بین خودروهای خارجی، وارد جاده‌های ایران شد.

پس از نسل چهارم، در سال ۱۳۹۶ کمپانی کرمان موتور خط مونتاژ نسل پنجم هیوندای اکسنت را راه‌اندازی کرد و این سدان کره‌ای جمع‌وجور و مسافرتی را به‌صورت انبوه مونتاژ کرد که مورد استقبال بسیاری از طرفداران ماشین‌های کره‌ای قرار گرفت.

اما با توجه به شرایط تحریم فعلی و عدم همکاری شرکت‌های خودروسازی کره‌ای تولید نسل پنجم هیوندای اکسنت متوقف شد و در حال حاضر نسل چهارم این خودرو در جاده‌های ایران حضور دارند.

در ادامه به معرفی برخی از ویژگی‌های ظاهری و مشخصات فنی خودروی هیوندای اکسنت یا RB می‌پردازیم؛ بنابراین در ادامه این مطلب همراه بیران یدک باشید تا در کنار هم اطلاعات جدیدی در رابطه با نسل چهارم هیوندای اکسنت به دست بیاوریم

معرفی برخی از ویژگی‌های ظاهری هیوندای اکسنت

اگر از بیرون به هیوندای اکسنت نگاه کنید در نگاه اول خطوط ساده‌ای که با زیبایی تمام طراحی‌شده‌اند؛ توجه شما را جلب خواهد کرد. طراحی این خطوط علاوه بر نمای زیبایی که به هیوندای اکسنت داده است باعث می‌شود تا رانندگان در هنگام رانندگی در سرعت بالا تسلط بیشتری داشته باشند و با آرامش بیشتری به راه خود ادامه دهند.

مورد دیگری که در طراحی این خودرو بسیار جلب توجه می‌کند وجود چراغ‌های کشیده جلو است که ظاهر جذابی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. تلفیق زوایای نرم اطراف سپر جلو به همراه چراغ‌های کشیده باعث شده است تا هیوندای اکسنت ظاهری نسبتاً خشن و جذاب به خود بگیرد.

خطوطی که در قسمت جلو و عقب هیوندای اکسنت قرارگرفته‌اند و از قسمت چراغ عقب تا جلو کشیده شده‌اند؛ باعث شده است تا در نگاه کلی هیوندای اکسنت ظاهری عضلانی پیدا کند.

معرفی برخی از ویژگی‌های ظاهری هیوندای اکسنت

برخلاف بعضی از خودروها که هماهنگی خاصی بین طراحی جلو و عقب خودرو وجود ندارد؛ در این سدان کره‌ای وجود لبه برآمده و قوسی شکل درب صندوق‌عقب به همراه طراحی خاص چراغ‌ها و شکل ظاهری سپر عقب باعث شده است تا زیبایی اکسنت به بیشترین حد خود برسد و طرفداران زیادی را برای خود به همراه بیاورد.

داخل کابین هیوندای اکسنت تقریباً جمع‌وجور طراحی‌شده است برخلاف فضای جمع‌وجور داشبورد نسبتاً بزرگی برای این خودرو در نظر گرفته‌شده است که فضای سرنشین جلو را کمی محدود کرده است.

از دیگر ویژگی‌های طراحی داخلی این خودرو می‌توان به طراحی مناسب صفحه‌نمایش، غربیلک فرمان، دسته دنده و دسترسی آسان راننده به آپشن های تعبیه‌شده در داخل خودرو اشاره کرد؛ اما با تمام این ویژگی‌ها ازآنجایی‌که از طراحی داخل کابین این خودرو تقریباً ۱۰ سال می‌گذرد نمی‌توان انتظار داشت که با کابین مدرن و به روزی روبرو شویم.

مشخصات فنی هیوندای اکسنت

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های خودروهای کره‌ای کم‌مصرف بودن آن است که این ویژگی را می‌توانیم در هیوندای اکسنت که با یک پیشرانه نسبتاً جمع‌وجور 1.6 لیتری طراحی‌شده است به‌خوبی مشاهده کنیم.

نیروی محرکه­ ای که در اکسنت تولید می‌شود به ‌وسیله پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با چهار سیلندر تأمین می‌شود که این مجموعه می‌تواند نیروی ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک این سدان کره‌ای، نیروی تولیدشده را به سمت چرخ و محور جلو هدایت می‌کند.

صفرتا صد این خودرو 11.4 ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۱۸۴ کیلومتر بر ساعت می‌باشد و وزن ۱۰۶۰ کیلوگرمی آن باعث شده است تا در سرعت بالا لنت ترمز هیوندای به‌خوبی عمل کند و باعث توقف در زمان مناسب شود.

با توجه به مشخصاتی که به آن اشاره کردیم اگر قصد خرید هیوندای اکسنت را دارید نباید انتظار شتاب هیجان‌انگیز از آن و رانندگی مهیج با آن را داشته باشید؛ چراکه این خودرو به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا مناسب سفرهای خانوادگی و رانندگی در آرامش باشد.

آپشن‌های تعبیه‌شده در هیوندای اکسنت

می‌توان گفت هیوندای اکسنت یکی از خودروهای آپشنال در رنج قیمتی خود است که همین موضوع باعث شده است تا به گزینه‌ای مناسب برای سفرهای خانوادگی تبدیل شود.

در ادامه به بررسی بعضی از آپشن هایی که در نسخه فول آپشن هیوندای اکسنت قرار دارد می‌پردازیم.

در نگاه اول آپشن هایی که با چشم هم قابل‌مشاهده هستند عبارت‌اند از صفحه‌نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سانروف، سنسور و دوربین عقب، ورود بدون استفاده از کلید، استارت دکمه‌ای، چراغ مه شکن جلو و عقب، صندلی قابل تنظیم در 6 حالت برای راننده و در 4 جهت برای کمک‌راننده، آینه بقل های برقی، دی لایت و اتو لایت.

هر آنچه باید در مورد هیوندای اکسنت بدانید

و از آپشن هایی که تأثیری در نمای ظاهری خودرو ندارند اما برای راحتی و آسایش بیشتر راننده و سرنشینان تعبیه‌شده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سامانه رهیاب، بلوتوث، USB، تهویه اتوماتیک، پورت برق 12 ولت، سیستم توقف در سربالایی، حالت رانندگی اکو، 6 کیسه هوا، سنسور کنترل باد تایرها، سنسور پارک عقب، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیرو، ترمز EBD.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های خودرو هیوندای اکسنت پرداختیم و برخی از آپشن های پرکاربرد آن را باهم بررسی کردیم. با توجه به آنچه در این مقاله راجع به آن صحبت کردیم می‌توانیم خودروی هیوندای اکسنت را جز ماشین‌های مسافرتی و جمع‌وجور به‌حساب بیاوریم که از طراحی ظاهری نسبتاً مدرن و خاصی بهره‌مند‌است و ازاین‌رو به یکی از گزینه‌های بسیار ایده آل برای خانواده‌ای کم‌جمعیت تبدیل‌شده است.

اما نمی‌توان انتظار شتاب بالا و رانندگی هیجان‌انگیز را از این سندان کره‌ای داشت و ازلحاظ قدرت موتور به‌پای رقیبان خودش مانند هیوندای I20 و یا سراتو نمی رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *